illustration-image-of-the-header

Domov Francúzsko dáva priestor udržateľnej mobilite

Francúzsko dáva priestor udržateľnej mobilite

06. 01. 2022 Mobilita

Od 1. marca 2022 zavádza Francúzsko povinnosť uvádzať v reklamách na automobily posolstvá udržateľnej mobility. V záujme znižovania emisií používa krajina rovnaký koncept ako v boji proti nezdravému stravovaniu, kde sa v reklamných odkazoch povinne zobrazujú zdravotné odporúčania.

Kruhový objazd okolo Víťazného oblúku v Paríži
Zdroj: unsplash.com

Viac pohybu, menej emisií. Ministerstvo pre ekologickú transformáciu vo Francúzsku nariadilo zadávateľom reklamy na motorové vozidlá od 1. marca 2022 povinnosť zahŕňať posolstvá v záujme rozvoja udržateľnej mobility - „Pre krátke vzdialenosti uprednostnite chôdzu alebo jazdu na bicykli.“, „Uvažujte o zdieľaných jazdách.“, či „Využite verejnú dopravu každý deň.“.

Podľa slov ministerky Barbary Pompili nie je cieľom, aby sa vodiči cítili previnilo, ale aby nevsádzali všetko na osobnú automobilovú dopravu, ako jediný spôsob presunu z bodu A do bodu B. Najmä čo sa týka každodenného využívania auta a trás kratších ako 5 kilometrov.

Po vzore energetických štítkov zavedie Francúzsko pre automobilky aj povinnosť uvádzať v reklamných materiáloch aj emisnú triedu vozidiel. Tá sa bude tiež jednoducho zobrazovať prostredníctvom abecednej a farebnej škály.

Pokiaľ zadávateľ reklamy nesplní povinnosť, úrady ho najskôr upozornia. Pokiaľ nedôjde k náprave, hrozí zadávateľovi pokuta až 50-tisíc eur za každé publikovanie reklamy bez povinného posolstva.

Zdieľaj: